You spin my head right round, right round...

OMG - what a day!
Hjärnan är 100 % slutkörd. Lika underbar som gårdagen var, like hemsk var min onsdag.
Igår var en av de bästa dagarna på detta året. Jag hade utvecklingssamtal med alla lärare och fick reda på
att jag förmodligen kommer gå ut med 37 poäng, utan bonuspoäng. Max är 42. I julas hade jag 26, så det är en
STOR ökning. Duktiga jag (: Men det är inte 100%, mycket kan ändras på ett år.
Ja,  och så till min dag idag. Den började med engelska i 1.5 timme, analysera en Oscar Wilde-dikt + förbereda inför exams. Våra exams börjar den 17 Maj (min familjs otusdag, så tur att jag har relativt enkla ämnen den dagen) och vi har det i alla 6 ämnen. Stressen är enorm + att jag har ett history coursework att skriva + att börja på min extended essay. Efter engelskan bar det i alla fall av till den andra internationella skolan, ZIS, för att kolla in universitet i England. Hittade ett, SOAS, och det tror jag att jag ska söka till. 38 poäng behövs dock, so just keep up!
Lunch, plugga och sen MATTEPROV. Min hjärna strejkade efter besöket till ZIS (kanske för att det är så stort och opersonligt där? Nej, byggnaden är fin, men ICSZ är finare såklart :P) så det blev en energi-dryck. Får tillbaks provet imon, och hoppas på en 5:a. Men vi får se.
Stannade i skolan för att plugga + att träffa min svenskalärare Anne. Hem och äta och plugga och nu SVENSKA HOLLYWOODFRUAR med vovvan i sängen. Mysigt. Det förtjänar jag efter denna dag. Det värsta är dock att de 3 kommande veckorna kommer endast bestå av pluggpluggplugg. Ibland är det bara fy fan för IB!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0