Lennartsson/Georgsson goes Sherlock Holmes

Ja kära läsare. Ni hörde rätt. Det är något mycket märkligt som händer i vårt lilla Küsnacht Itschnach Dorf. Mamma och Håkan var ute och gick med Joy. De går förbi en stor villa som vi alla gått förbi tusen gånger förr, men nu var det hundar ute i trädgården. En stor hund attackerade Joyyan min, och mina päron fick såklart anfall på hunden. Då ser de att dörren står öppen + garagedörren :S Hur märkligt är inte det på en skala. Så mamma, Håkan och broren åker dit för att kolla om det är någon hemma, men nej. De tutar och tutar men ingen kommer ut, även om det är tänt i hela huset. En bil saknas dock från garaget.
Så de åker hem igen, letar upp numret och ringer. Ingen svarar. Ringer polisen, jag, Joy, Håkan och gabbe åker dit, polisen kommer till huset - ingen hemma. Bara ytterdörren på vid gavel och två hundar ute. Märkligt :S Ja, fortsättning följer väl.

Som grädde på moset var jag och såg Sherlock Holmes på bio. Den sög! De pratade engelska och hade text på tyska och franska. Vaddå beslutsångest? Visste inte vilket språk jag skulle fokusera på, så det blev lite allt möjligt. Paus i mitten av filmen också. Ja, jag säger då det: man lär dig något nytt varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0