God morgon fast helst god natt

Hello kära läsare!
Jo, nu blir det allt lite uppdatering om helgen och om vad som skett.
Fredagen erbjöd restaurang-besök på Tiffins med familjen, ett måste att äta på om man är i Zürich.
Bra service, trevlig personal och SJUKT god asiatisk mat. Mums.
Bilden nedan är från min födelsedag när vi testade en Thailändsk restaurang, Blue Monkey. Inte alls lika gott.
Alltid när jag äter thailändsk mat så längtar jag som in i tillbaka till Thailand. Jag bara älskar det landet!
Förmodligen ska jag dit, till Indien eller Ghana på påsklovet och jobba som volontär. Hjälp mig att bestämma - har varit i Thailand tre gånger, och visst hade det varit roligt att se ett nytt land - men Thailand är och förblir alltid Thailand för mig. I just love it!
Efter det blev det vidare till Santa Lucia där jag mötte upp mina svenska vänner. 9 tjejer från Sverige, en massa vin + pizza = trevligt. Dock var väl några liiiiite osociala kan jag tycka, men det kanske bara var jag?
Det är viktigt att bjuda på sig själv när man är ute och träffar folk, något som jag i princip precis lärt mig. I Sverige vågade jag knappt inte hälsa på folk som jag inte kände väl, nu försöker jag att inte bry mig. Svarar de inte så är det deras förlust, inte min!
Upp tidigt på lördagen, vid sju närmare bestämt, för att åka till Hoch Ybrig och skidskolan. Var väl värt det, min förhoppningsvis blivande pojkvän är min skidlärare. Skämt och sido, men jag hade inte haft ngot emot det.
Och denna gången kom Håkan ihåg nyckeln till skidboxen! Förra gången glömde han den, vi hade alltså skidorna med men glömde nyckeln så det blev bara till att hyra. 1000 spänn för ett par asdåliga skidor kunde man haft roligare för.
Hem om för att äta och ta ett bad, sedan till min fina Megan som blev 16. Hyfsat trevligt folk, men det avr vi från ISCZ som drog igång festen! Drog med Tiffany vid 10 redan för vi skulle båda i till stan. Hon till Indo och jag till Paradeplatz/Alte Börse för att fira Helenas 18-års dag. Trevligt där med, men när en kille blev lite för närgången valde jag att ge mig av, som alltid. Istället för att säga nej så går jag hem, varför är jag inte modigare? Det var ju faktiskt kul där....
Träffade upp Felicia och Jenni för nattamat på McD och kom hem vid halv fyra. Nu ska en trött Amanda äta frukost, plugga HELA dagen (eller till 5 för då får vi gäster) + baka äppelkaka och gå ut med sötan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0