School

Sitter i skolan och väntar på att utvecklingssamtalen ska börja. Man har 10 min med varje lärare, och när man i mitt fall bara har 5 lärare så går mötet kanska snabbt - eller ja, 50 min. Men kunde ju varit värre.
Jag tycker det är superbra att man har ''ensamtid'' med läraren, då man träffas och pratar om vad man gör i skolan
just nu, om man gör framsteg, betyg och så. Det enda är väl att jag alltid är så jäkla nervös. Min dåliga självkänsla gör så att jag räknar med att lärarna alltid ska klanka ner på mig, även om det ALDRIG händer. Istället blir det tvärtom, och jag blir röd i huvudet av all beröm. Pinsamt värre! Hade egentligen bestämt mig för att ta ett gap year, men nu var jag inne och tittade på University of Zurich igen...lite sugen allt. Och då kan jag vara kvar i Zürich och i Schweiz, få åka skidor, träffa massa snyggt och trevligt folk, behålla mitt jobb - och det är billigt här också. Alltså en massa fördelar. Frågan är bara om jag orkar placera mig bakom skolbänken igen? Eller orkar och orkar, ärligt talat har jag lite ångest inför det. Sitta 3 år frivilligt bakom skolabänken är något jag fasar över, utan anledning. Eller, jag tänker att dessa år kunde bli bättre investerade men jag måste ju ha en bra utbildning om jag vill ha det jobb som jag strävar efter....Ajja, vi får se.
Igår var en mysig dag, fick så många grattis-hälsningar på facebook. Kan inte fatta att så många tycker om mig, jag brukar ju alltid utgå ifrån att jag inte är omtyckt. Så skärpning Amanda! Pappa ringde inte och gratta som han lova, men istället för att skriva ett arg sms låter jag det bara vara. Vill han inte fira sin dotter på hennes 18 års dag så fine, men jag blev i alla fall besviken över att han inte ringde, inte skickade kort - utan på sms lovade att ringa. Nej, jag har lovat mig själv att detta inte ska få dra ner mig, jag har så många som älskar mig!
Nu ska jag fortsätta i en timme till med min Extended Essay, tycker faktiskt den är ganska bra själv för att inte tagit en enda geografiklass (:
Maybe?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0